The digital difference: Responsible conduct of research in a networked world

KU ScholarWorks: Item 1808/230

Fyffe, R., & Walter, S. (2005). The digital difference: Responsible conduct of research in a networked world. Lawrence, KS: University of Kansas Graduate School.

Abstract: This handbook, sponsored by the University of Kansas Graduate School’s Responsible Conduct of Research program, provides an introduction to a variety of issues faced by those who teach, design, conduct, disseminate, or preserve research in a digital environment. Includes discussions of information literacy instruction, design of Web-based survey research, copyright and fair use, licensing of electronic journals, new models for copyright management and scholarly communication, and planning for preservation of digital information.
URI: http://hdl.handle.net/1808/230

Information Literacy: Research Literature Review

Information Literacy: Research Literature Review
This blog has been set up to report progress on a Review of Research Literature that will be undertaken, January-June 2006, with funding from the UK’s Higher Education Academy, in conjunction with the Society of College, National and University Libraries.

The aim is to inform practitioners, policy makers and researchers in UK Higher Education (HE) by illuminating key concepts, evidence and issues concerned with information literacy in students’ experience of learning in HE. This will include a focus on approaches to teaching and support of information literacy, and on the impact of information literacy and libraries as regards the student learning experience.

kuss – Schlüsselqualifikationen im Hochschulbereich, noch eine Dissertation

kuss – Schlüsselqualifikationen im Hochschulbereich: Eine diskursanalytische Untersuchung der Modelle, Kontexte und Dimensionen in Deutschland und Großbritannien
Mugabushaka, Alexis- Michel

Schlüsselqualifikationen im Hochschulbereich: Eine diskursanalytische Untersuchung der Modelle, Kontexte und Dimensionen in Deutschland und Großbritannien

Bologna-Prozess (HRK)

Home HRK
Service-Stelle Bologna der Hochschulrektorenkonferenz

Die Hochschulrektorenkonferenz (HRK) unterstützt mit Förderung des BMBF die Umsetzung der Ziele des Bologna-Prozesses an deutschen Hochschulen. Mehr zu unseren Beratungs- und Dienstleistungsangeboten finden Sie hier.

Swisscom – SchoolNetGuides

Swisscom – SchoolNetGuides
SchoolNetGuides
SchoolNetGuide (SNG) heisst der nützliche Internet-Ratgeber von Swisscom. Ursprünglich für Lehrer und Schüler konzipiert, zeigt die Publikation auf, welche Infrastruktur man benötigt, welche Internetseiten für den Unterricht geeignet sind oder auf was es beim E-Learning ankommt. Mit den zwei Ausgaben „Familie und Internet“ und „Mein Kind und ich online“ spricht der SchoolNetGuide eine weitere Zielgruppe an: die Eltern.

Mit wertvollen Tipps für Unterricht und Freizeit, hilfreichen Linklisten und gutem didaktischen Aufbau hat sich der SchoolNetGuide zum beliebten Lehrmittel entwickelt. Der Ratgeber scheut sich nicht, auch die negativen Seiten des Internets zu thematisieren, z. B. weist er auf ungeeignete Internetseiten für Kinder hin und zeigt, wie man sie vor unerwünschten Inhalten schützt. Die neuste Ausgabe, SchoolNetGuide Nr. 8, zeigt, wie man im Internet erfolgreich recherchiert.

Die Broschüre kann in den Sprachen deutsch, französisch und italienisch gratis bestellt werden oder als pdf heruntergeladen werden.